KONGAHÄLLA RIDSÄLLSKAP

Jag tänkte slänga in ett litet inlägg om KONGAHÄLLA RIDSÄLLSKAP (krs) där jag rider. 
KRS är en liten men väldigt mysig ridskola. Skulle tro att dom har ca: 20-25 hästar beroende på när dom gå bort och när det kommer in nya. KRS's hästar står i spiltor, jag har hört mycket delade meningar om detta. Folk som säger att dom HATAR kRS för att hästarna står i spilta och bla bla bla. Jag vill göra en sak klar, dom kan inte bara göra om alla spiltor till boxar, så skulle några hästar bli utan något. KRS har skaffat mark för att bygga nytt, då SKA alla hästar få boxar. Hästarna är inte de typiska ridskolehästarna där det flesta har medeltempot och lunkar på dit ryttaren säger. Det är en stor variation! Visst det är ett litet stall men ingen häst är likadan som den andra, som alla hästar känner do också av vilken typ av ryttare det är.
t.ex Rikki kan vara seg och lat och gena över hela ridbanan med de så barnen, men medans det lite äldre rutinerade går han som en klocka, Louie skulle aldrig göra något mot nån speciellt inte de små barnen då busar han hellre lite med de stora men han skulle aldrig bocka för skojs skull! Nelson som är snabb och stark mot alla...
Har tagit upp tre hästar men det känns som ännu fler! KRS är en mysig och bra ridskola. Tror ni mig inte borde ni åka dit och kolla och prova rida innan ni säger något annat :)

henrik barry gör ju tummen upp i alla fall! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback