NELSON, LADY OCH DIGRESSION

Som sagt har jag önskat de tre hästarna till hoppkurserna och tänkte skriva lite kort om dom!

Nelson: Det går inte att beskriva den ponnyn med ord! Han är helt grym , förstår man sig på honom (vilket inte bara händer på en ridlektion) så är han helt grym. Jag skulle kalla honom hopponny eftersom att han tycker att det är roligast! Men i dressyren kan han gå jättefint också vilket han brukar göra när jag rider honom på tisdagar.
Tyvärr är han ganska popular när det gäller hoppning så vet inte om jag kommer få honom men det är den ponnyn jag helst vill ha!
-bild från hoppsmurfen.blogg.se

LADY: En Liten D-ponny på 142 cm mankhöjd skulle jag tro :) En jättefin brun ponny. Hoppning är inte det hon känner sig säkrast på, man får övertala henne att hoppa. Oxer tycker hon inte alls om så det gäller att man är lite tuff och får över henne. Jag har bara ridit henne en gång och då red vi ut så jag har inte kännt på henne så mkt. Hon har väldigt fint steg och fin teknik när hon väl hoppar :)
Det blir bra om jag får henne!
-bild från sarawhbby.blogg.se
(förlåt för liten bild)
Digression: Den här filuren har jag aldrig ridit. Han är en liten häst på ca: 160 cm i mankhöjd. Det ända jag kan säga som jag tycker personligen är att han hjärta är av guld! Han gör aldrig något mot någon, alltid lika snäll. Han är också väldigt popular så tror inte att jag får honom, har ju hellre en av dom andra eftersom att dom är ponnyer! Men han är en go häst och många säger att han är som en ponny att rida :)
bild från hoppsmurfen.blogg.se
förlåt för små bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback